دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 15:32
علیزاده به آنا خبر داد؛

همفکری متخصصین  منجر به ایجاد مفهوم مشترک در تحقیقات حوزه ورزش می‌شود

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: همفکری متخصصین و پژوهشگران  منجر به ایجاد مفهوم مشترک در تحقیقات حوزه ورزش می‌شود.
کد خبر : 406489
_Q4K8728.jpg

محمدحسین علیزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص نشست تدوین و ارائه بیانیه مشترک ارزیابی پاسچر که در پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: گردهم آمدن متخصصین برای تعریف مشترک از یک مفهوم، فرآیندی جهانی است؛ به‌طور مثال هر پژوهشگر مفهوم آسیب را به یک نوع تعریف می‌کند.


 وی افزود: متخصصین برای به دست آوردن مفاهیم مشترک باید همکاری کرده و با تبادل‌نظر به یک تفاهم برسند تا آن را به جامعه علمی کشور ارائه کرده و باعث به وجودآمدن یک زبان مشترک برای تحقیقات پژوهشگران شوند.


مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان بیان کرد: اکنون مفاهیم مشترکی بین پژوهشگران علوم ورزشی در کشورمان وجود ندارد. همچنین تحقیقات به‌صورت پراکنده انجام می‌شوند که قابل استناد نیستند و این را می‌توان ضعف و مشکل ورزش کشور دانست.


علیزاده گفت: این آمار که ۷۰ درصد دانش‌آموزان دچار ناهنجاری هستند، درست نیست. غالب دانش آموزان ما سالم و تندرست بوده و تنها برخی از دانش‌آموزان به علت کم‌تحرکی دچار ناهنجاری هستند. این آمار اشتباه به‌این‌علت است که مفاهیم مشترکی وجود ندارد.


وی ادامه داد: از همین رو نشست تدوین و ارائه بیانیه مشترک ارزیابی پاسچر در پژوهشگاه علوم ورزشی برگزار شد تا بتوانیم در خصوص موضوعات مختلف به گفت‌وشنود بپردازیم و یک بیانیه مشترک صادر کنیم؛ به‌طور مثال در تعریف مفهوم آسیب در رشته‌های دوومیدانی و فوتبال اگر بازیکن بین یک تا هفت روز مصدوم شود و از مسابقات دور بماند، این آسیب را خفیف می‌خوانیم. همچنین اگر ورزشکار بین هفت تا ۲۱ روز از مسابقات دور بماند، این آسیب را متوسط و اگر بیش از ۲۱روز از دور  مسابقات به علت مصدومیت خارج شود؛ این آسیب را شدید می‌نامیم.


مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: در رشته‌هایی که تعداد آسیب‌های شدید ناشی از مصدومیت‌ها زیاد باشد، قوانین آن بازی موردبازنگری قرار می‌گیرد که رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتبال از جمله آن‌ها هستند.


علیزاده بیان کرد: همفکری متخصصین و پژوهشگران  منجر به ایجاد مفهوم مشترک در تحقیقات حوزه ورزش می‌شود.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته